
Alfa Romeo Giulia 2.0T 2018
Muutokset:
• Celtic Tuning ohjelmamuutos
• REMUS pakoputkisto
• Takapuskurin konversio Dual-ulostuloille
• Giulia Quadrifoglio ohjauspyörän asennus
• Adaptiivisen vakionopeudensäätimen asennus
• rDNA valitsimen asennus ja Race-ajotilan aktivointi
• GFB dv+
Numeroita:
Vakioteho: 200hp
Vakiovääntö: 330Nm
Teho nyt: 328hp
Vääntö nyt: 474Nm
Alfa Romeo Giulia on piristävä malliuutuus Alfan suunnalta, joka onkin kerännyt huomiota osakseen eikä aiheetta. Jo mallin alkutaipaleilla, olimme ensimmäisten joukossa toteuttamassa varsin tarkasti kehitettyjä ohjelmamuutoksia sekä 2.0 Turbo, Diesel, että Quadrifoglio malleille joita kutakin on pajallamme rakenneltu sen koommin lukuisia yksilöitä.
Tämän yksilön teho nostettiin miedoista vakiolukemista paitsi tehokkaamman Veloce-mallin tasolle, ja siitä vielä reippaasti yli. Suorituskyky asetettiin tasolle joka on tälle tekniikalle turvallinen pitkässäkin juoksussa.
Giuliassa tehon käyttöä rajoittaa käytännössä varsin virkaintoinen luistonestojärjestelmä, jota ei käytännössä saa täysin kytkettyä pois millään poppakonstilla. Ratkaisimme asian asentamalla Quadrifoglio mallista tutun rDNA-valitsimen, ja sille Race-ajotilan auton järjestelmään. Tässä ajotilassa kuski päättää miten mennään ja minne, eikä järjestelmä.
Pakoputkisto vaihdettiin Remuksen avoimen malliseen versioon, jolle avattiin ulostulo myös takapuskurin toiseen laitaan mukavamman symmetrian saavuttamiseksi.
Dynorullille tämä yksilö pyöräytti mukavat lukemat, ja nyt suorituskyky on asiallisella tasolla.
Meiltä räätälöidyt toteutukset ja tekniset päivitykset myös Quadrifoglio malleille.