top of page

BMW M140i xDrive 2019

Muutokset:

Akrapovic Slip-on titaanipakoputkisto

Akrapovic link pipe keskiputki

Akrapovic downpipe kilpakatalysaattorilla

Pureturbo Pure800 hybridiahdin

• CFS päivitetty lämmönvaihdinkenno

Dorch S2 HPFP polttoainepumppu

• Moottorin säätö, Celtic Tuning

• Vaihteiston ohjelmamuutokset, Celtic Tuning

• Maxton korisarja / levikkeet

JR vanteet (selaa valikoimaa klikkaamalla)

Numeroita:

Vakioteho: 340hp

Vakiovääntö: 500Nm

Teho muutosten jälkeen: 531hp

Vääntö muutosten jälkeen: 693Nm

Suorituskykyä:

0-100km/h 3,2 s 

80-120km/h 1,83 s

BMW:n valmistama, myös uudesta Toyota Suprasta tuttu B58-moottori on ollut heti mallin julkaisusta lähtien pajallamme säännöllinen näky. Tämänkin yksilön tapauksessa muutokset aloitettiin jo uutena luovutuksen jälkeen. 

Tämä on esimerkki mitä tämä moottori tuottaa ns. pumppubensiinillä, eli 98-oktaanisella. Viime aikoina yhä suositummaksi on tullut myös etanolin, ja Flexfuel automatiikan käyttö näissä moottoreissa jolloin päästään jo 650-700hp tehoille yllättävänkin helposti. 

Lue lisää myös verkkokauppamme B58 tietopaketista ->  Tietoa BMW B58 moottorin virityksestä

 

Ensimmäiset muutaman tuhatta kilometriä taittuivat alkuperäisen turboahtimen rajoilla, ennen laajempia muutoksia mm. ahtimen uudelleenrakennuksen muodossa. Toteutimme moottorin säädön käyttäen apunamme sekä dynopenkkiä, että jo standardiksi muodostuneita ajotestejämme todellisissa olosuhteissa ja ajotilanteissa. Moottorin luonne hiottiin toivotuksi, ja tehoa ulosmitattiin siinä määrin mitä 98-oktaaninen B58-moottorista turvallisesti mahdollistaa ilman E85 blendien tai vesimetanoliruiskun lisäämistä.

 

Tuhdin tehonlisäyksen jälkeen mukautimme vaihteiston ohjelman uusille voimille, hienosäädimme launch control toiminnot optimaalisiksi nelivedon tarjoaman pidon rajamaille ja jatkoimme käyttökelpoista kierrosaluetta hieman vakiota korkeammalle - tekniikalle turvallisissa rajoissa. 

 

Auton pakoputkisto vaihdettiin kokonaisuudessaan Akrapovicin järjestelmään pakopuolen virtauksen parantamiseksi. Akrapovicin titaaniputkille tunnusomaiset sulosoinnut sähköisesti ohjatuilla läpillä kruunaavat kokonaisuuden, kaukosäätö ja mobiiliapinkin kautta ohjastettava järjestelmä toimii sekä kuljettajan mielen mukaan, että BMW oman logiikan mukaan ECU.n ohjaamana.

M140 tarjoaa todella pippurisen paketin pienessä koossa, ja malli otti asiakaskunnassammekin ottanut haltuun nopeasti (ja syystäkin) liki keräilykohteen omaisen roolin ennen uudemman M135i tieltä väistymistään.

Kaikki projekteissamme käytettävät osat ovat talomme omaa valikoimaa, ja asennustyöt suoritettu korkein laatustandardein ECU Helsingin toimesta.

bottom of page