© Futurez Oy 2020

Optimoi autosi - Lisää tehoa - Pienempi polttoaineenkulutus - Tee dieselistä taloudellisempi - Lisää vääntöä moottoriin - Säästä polttoainekuluissa - Celtic Tuning 

BMW M140i xDrive 2019

Muutokset:

• Akrapovic Slip-on titaanipakoputkisto

• Akrapovic link pipe keskiputki

• Akrapovic downpipe kilpakatalysaattorilla

• Moottorin ohjelmamuutokset, Celtic Tuning

• Vaihteiston ohjelmamuutokset, Celtic Tuning

Numeroita:

Vakioteho: 340hp

Vakiovääntö: 500Nm

Teho nyt: 436hp

Vääntö nyt: 660Nm

Suorituskykyä:

0-100km/h 3,44 s 

0-160km/h 7,88 s

80-120km/h 2,08 s

BMW:n valmistama, myös uudesta Toyota Suprasta tuttu B58-moottori oli virityskohteena pajallamme 2019 kauden suosikki. Tällä moottorilla varustettuja autoja rakensimme eri tehoisina ja tasoisina toteutuksina pitkän rivin. Tämä pitkän välimatkan päästä jo uutena pajallemme junalla tuotu yksilö toimii esimerkkinä tämän moottorin potentiaalista varsin minimaalisinkin muutoksin. Toteutimme moottorin säädön käyttäen apunamme sekä dynopenkkiä, että jo standardiksi muodostuneita ajotestejämme todellisissa olosuhteissa ja ajotilanteissa. Moottorin luonne hiottiin toivotuksi, ja käyttökelpoista kierrosaluetta jatkettiin yläpäästään hivenen pidemmälle - luonnollisesti tekniikalle turvallisissa rajoissa. 

 

Tuhdin tehonlisäyksen jälkeen mukautimme vaihteiston ohjelman uusille voimille, ja jatkoimme käyttökelpoista kierrosaluetta hieman vakiota korkeammalle - tekniikalle turvallisissa rajoissa. B58 moottorin ensimmäinen kompastuskivi on polttoainepumppu, jonka tuotto nuupahtaa 400hp paremmalla puolella yksilöstä riippuen ennemmin tai myöhemmin. Tässä yksilössä pumppu tuotti mukavan tasaisella paineella mitatut tehot, ja läpäisi kovemmatkin käytännön testit eri ajotilanteissa. Kauttamme ovat saatavilla myös polttoainepuolen päivitykset tähänkin moottoriin.

 

Auton pakoputkisto vaihdettiin kokonaisuudessaan Akrapovicin järjestelmään pakopuolen virtauksen parantamiseksi. Akrapovicin titaaniputkille tunnusomaiset sulosoinnut sähköisesti ohjatuilla läpillä kruunaavat kokonaisuuden, kaukosäätö ja mobiiliapinkin kautta ohjastettava järjestelmä toimii sekä kuljettajan mielen mukaan, että BMW oman logiikan mukaan ECU.n ohjaamana.

M140 tarjoaa todella pippurisen paketin pienessä koossa, ja mallina yltyikin asiakkaidemme keskuudessa lähes keräilyn kohteeksi tuotannon loppuessa 2019-2020 vaihdetta kohti.